Hani's Precious

Tuesday, January 14, 2014

Salam Maulidur Rasul 1435H

Salam Maulidur Rasul...

Dah 1435 tahun Hijrah... Ini bermakna dah 1435 tahun Rasulullah berhijrah dari Mekah ke Madinah. Insyallah satu hari nanti me akan sampai di dua tanah suci ini untuk melawat Rasulullah. En Somi dah sampai 2 kali tapi bila me pegi nanti me mesti nak dier pun ader sama jugak. Semoga Allah makbulkan hajat me ini & doa me supaya dipermudahkan segala urusan me di sana nanti... Ameen!!!

Taun ni En Somi me terpilih untuk mewakili opis dier untuk same2 berarak di perayaan sambutan Maulidur Rasul yang diadakan di Putrajaya. Pukul 4 pagi dier dah bangun... Pukul 5 berkumpul di opis & bergerak ke Putrajaya. Selalunyer dibuat di stadium tapi taun ni diadakan majlis sambutan Maulidur  Rasul di Masjid Putra yang cantik tu.

Me tengok kat tv jer. Same2 menghayati Maulidur Rasul. Jom perbanyakkan Selawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad Rasulullah SAW.

Ihsan dari google
 
Mafhum sabda Nabi Muhammad SAW : "Sesiapa yang sukar menunaikan hajatnya, hendaklah ia memperbanyakkan selawat ke atasku. Sebab ia melapangkan kebimbangan, kedukacitaan, kesusahan, memperbanyakkan rezeki serta menunaikan hajat".
 
Jom berselawat...
 
Ni gambo paksa rela... terpaksa ikut permintaan isteri. Susah betul En Somi ni nak bergambo... cam laa kena bayor kalau amik gambo...
Heee.... Semua free... dari songkok sampai la ke kain sampin, opis dier sponsered
 
 

No comments:

Post a Comment