Hani's Precious

Friday, October 3, 2014

Sampai Sudah Di Kuala Terengganu

Salam Sejahtera...

Selepas solat di masjid kayu, kami meneruskan perjalanan ke Kuala Terengganu. Akan bermalam di homestay yang me tempah di Gong Badak, sebelum tu singgah di rumah Pak Wan Hassan di Jalan Pusara untuk menghadiri majlis perkahwinan Adri & pasangannyer. Kami sampai dah nak maghrib.. orang tengah sibuk berkemas... Hahaaa... tak kisah ler, yang penting kami sampai jugak... lagi pun dah lama sangat tak ke sana. Selesai solat maghrib kami ke homestay.. tidur semalam jer di Terengganu.

Keesokkan paginyer Atam cadangkan kami bersarapan di Pekan Batu Enam, nak mengimbau kenangan lame ler tu & nak cari kuih apetah namenyer yang katenyer hanya ader di Terengganu. Kan ker 11 taun dier duk di Kuala Terengganu dulu.

Pasar Pagi Pekan Batu Enam... Banyak jual makanan untuk sarapan kat sini.
Macam2 kuih ader tapi sayangnyer kuih yang Atam cari tu takde pulak.. Hmm... sian kat Atam.

Me makan nasi kerabu berlaukkan ayam percik... sedap sangattt, lupe lak nak amik gambo. Kalau dekat memang me jadi pelanggan setia pade kakak yang jual nasi kerabu tu.. Rase cam nak beli sebungkus lagi jer... Hahahaaa.
Lepas sarapan, Atam ajak pi tempat dier tinggal dulu.. tak jauh dari Pekan Batu Enam tu. Lalu depan rumah yang Atam duduk dulu, subur pokok2 pisang yang Atam tanam & banyak buahnyer... orang lain dah duduk sekarang ni. Pastu gi ke rumah kawan2 baik Atam... Kak Milah & Pok Leh & 3-4 orang lagi yang me tak ingat name diaorang. Misi jejak kasih gitew... :D

No comments:

Post a Comment