Hani's Precious

Tuesday, June 4, 2013

Kundasang _Desa Cattle

As Salam...

Antara tempat paling menarik untuk dilawati di Kundasang... jangan lepaskan peluang untuk singgah di Desa Cattle, bayaran masuk RM4.00. Seronok tengok lembu2 beratur untuk diperah susunyer, makan ice cream yang lazat hasil dari susu lembu, bagi makan rumpur & bagi minum susu pada anak kambing & lembu yang cute sangattt.

Pemandangan menuju ke Desa Cattle. Rase cam kat perkampungan di Switzerland gitu

Ni sebabnyer kenapa Sabah dipanggil Negeri Di Bawah Bayu. Bergamba berlatarbelakangkan Gunung Kinabalu. Puncak Gunung Kinabalu hampir dilitupi awan

Okay kita dah sampai ke Desa Cattle

Bunga2an menarik di Desa Cattle

Amik nombor dulu please..

Pastu beratur menunggu giliran

Okay.... sampai giliran sudah

 Lepas tengok  ibu2 lembu memerah susu & dan menikmati ice cream, jom kita lawat baby lembu & kambing yang cute pulak. Aloloolooo... tomei2 ni.

Ni lah yang dinamekan senyum kambing..... heheee.... sweettt gituu...

Me & Big brother... Datuk Salleh beri makan daun kucai pada baby kambing, berebut2 depa nakkan daun tu. Tengok hak sekor tu... sampai separuh badan terkeluar dari kandang tu... heee... gelihati tengok gelagat diaorang

N bagi minum susu pada baby lembu... seronok rase.. kalau dekat harus me selalu datang ke sini

Okay selesai sudah aktiviti di Desa Cattle. Hajat hati tu nak berlame2 lagi tapi sebab pegi ramai2kan, tak nak laa orang tunggu kita lame sangat.

Sebelum turun dari Kundasang kami singgah lagi di gerai sayur2an & buah2an. Dalam perjalanan turun  dari Kundasang hujan turun dan kami jadi orang kayangan sekejap sebab diselaputi awan, kami merentas awan & di luar van pemandangan kiri kanan semuanya putih berkabus.
Syukur Alhamdulillah, Allah beri peluang untuk merasa pengalaman dan menikmati pemandangan ciptaannya.

No comments:

Post a Comment