Hani's Precious

Saturday, November 3, 2012

Perjalanan Yang Panjang

Salam Hujung Minggu....

Me nak n3 kisah perjalanan darat yang paling panjang or lama me penah lalui. Ni perjalanan balik ke Shah Alam dari Taiping lepas sambut Hari Raya Haji minggu lepas. Me bergerak dari rumah mertua di Taiping pukul 11 pagi dan hanya masuk ke rumah di Shah Alam pada pukul 9.30 malam. Tak penah me tempuh perjalanan darat yang lama macam ni... 10.5 jam di perjalanan tapi tu termasuk ler berhenti solat dan makan, kalau di tolak berhenti solat & makan tu adala dalam 8 jam lebih.

Mase awal bergerak tu bile kami tengok highway banyak kete, kami ikut jalan lama tapi rupe2nya jalan lama pun jam jugak, then sampai di Ipoh ikut highway, bila jam kami kuar kat Simpang Pulai... pun teruk jugak...tergedik2 kete jalan, lepas berenti makan kami patah balik ikut highway, pastu en husband masuk lagi sekali jalan lama kat Sungkai.... Ya Allah same jer... bergerak cam siput. Bile dah lama sangat bosan duk dalam kete, me pun kuarkan kamera tok adam me & ambik gamba untuk mengisi mase lapang.

Tapi ramai kawan2 yang cakap jam kali ni memang teruk sangat. Ada kawan me dari Terengganu, 14 jam dalam perjalanan nak sampai ke Rawang, abang & anak saudara me dari Muar pun amik mase 5 jam, kebiasaanyer cuma 2 jam jer.

Ni ler antara gambo2 yang me amik...

Ni mase kat Sungkai... tergedik2 kete bergerak

Disebabkan jam dapat jugak menikmati keindahan alam, banjaran gunung yang gah ciptaan Allah ni


Tengok ni... 125km lagi nak sampai KL, mase ni dah kul 5 rasenyer dan kete masih bergerak cam siput

Suker ngan ayat ni, Sangat bermakne sekali. Pandai orang yang merekanyer. Mural di salah sebuah sekolah di Sungkai kalau tak silap.
"If Allah is all you need, You have all you need"

Lagi keindahan alam ciptaan Allah yang dapat disaksikan, tak ingat mase ni dah sampai di mane

Dan akhirnye me sampai di rumah biler bulan dah mengambang di langit. Walaumacamane pun Alhamdulillah kami selamat sampai setelah menempuh perjalanan yang panjang.

No comments:

Post a Comment