Hani's Precious

Sunday, February 26, 2012

Gagak Di Kota Bukan Gagak Di Rimba

As Salam,

Hari Ahad minggu lepas me pegi ziarah abang ipar me (Abang Noor) di Hospital Kelang, 1st time  p ke hospital ni sebenarnyer. Selalu tu bile pi rumah abang me di Taman Sri Andalas, lalu jer depan hospital tu.  Abang Noor masuk hospital disebabkan terjatuh dan kepala terhentak di simen, menyebabkan dier pening dan muntah tak henti2. Alhamdulillah, bila scan takde ape2 pendarahan atau cedera di dalam kepala cuma bengkak di bahagian yang terhentak tu jer. Insyallah sehari dua lagi boleh kuar hospital.

Mase kami sampai di hospital tu waktu melawat yang kedua, dalam pukul 5.30 pm, memang dah ramai pelawat waktu tu. Hospital Kelang rasanyer antara hospital yang senior dan memang selalu sesak ngan pesakit. Bile ramai pesakit mestilah ramai pelawatnyer. Keadaan hospital pun dah agak uzur, mungkin seangkatan dengan HKL kot.

Borak punye borak tak sedar jam dah kul 7.00 lebih. Patut laa.. mak guard tu dah round & marah2 sebab pelawat wat tak kisah jer waktu melawat dah abis. Yang menarik pehatian me masa kuar dari hospital tu ialah si gagak yang berterbangan dan hinggap di hujung2 pokok. Pokok2 tu semua dah jadi istana hinggap diaorang. Sampaikan mati pucuk2 kayu tu sebab jadi tempat lepak si Gagak. 

Dah memang dari dulukan bandar Kelang ni femes ngan Gagak, mungkin jugak kot sebab dekat ngan Sungai Kelang. Me penah terbaca, dulu2 burung gagak di bawa ke Kelang oleh omputih sebab nak menghapuskan tikus2 yang berkeliaran di Kelang tapi akhirnya populasi gagak membiak dan tak dapat di kawal. 

Ni gamba2 si Gagak yang me dapat amik on d way menuju ke kete. Gagak2 ni jadi penghias pada pokok yang dah mati ni


Gagak2 berterbangan bebas

No comments:

Post a Comment