As Salam...
Balik dari Perlis & sebelum sampai ke rumah PIL kami pekena Mee Udang Mak Jah di Kuala Sepetang pulak. 1st time makan di restoran Mak Jah, sebelum ni me makan di restoran Mak Teh & satu lagi gerai yang me tak ingat name dier. Restoran Mak Jah ni ader cawangannyer di Wangsa Maju. Dulu penah pi tapi tutup ler pulak.
Kami sampai kat situ petang, tak ramai orang lagi. Kalau malam or hujung minggu or cuti sekolah mesti ramai orang. Dulu restoran dier ni kecik jer... sekarang dah semakin beso. Alhamdulillah... bertambah maju ler tu. Tapi me nak tegur sikap pekerja2 restoran ni tapi bukan laa semuakan. Mase me sampai tu kan tak ramai orang lagi tapi takde sorang waiter pun yang datang kat kami & bagi menu or tanya nak makan aper. Tertunggu2 kami & biler me tengok punyer laa ramai waiter or pekerja diaorang. Me tau depa tu waiter/pekerja restoran sebab diaorang pakai pakaian seragam waiter yang kaler hitamputih tu. Me rase lebih sepuluh orang... yang pompuan dok duduk2 & beborak sesame diaorang kat satu meja ni & ader lagi sekumpulan waiter lelaki & pompuan kat bawah pokok pun berborak2 jugak. Haiii.. geram jer me tengok... sampai kita laa pulak yang terpusing2 nak memanggil diaorang ni, dah laa tu panggil banyak kali tak dengor2. Somi cakap mungkin waktu tu waktu rehat depa... Hallooo!!! Kalau waktu rehat pun takkan ler takde orang yang bergilir berkerja, takkan semenyer rehat. Mesti kena ader yang standby & terus datang ke customer bile customer datang. Jangan biarkan customer duduk tertonggok menunggu waiter datang. Kalau dah sakan berborak sesame sendiri tu kan... mane nak perasan customer datang. Somi me sajer ler tuu.. nak cool downkan me yang dah hangittt mase tu.
Pleaseee laaa!! Tau la mee udang hang sedap tapi kalau nak lebih maju & nak ramai lagi pelanggan datang, tolong laa ubah sikap ni. Me memang geram sangat kalau orang berkerja main2. Hang tau kan hang diambil bekerja untuk aper. Satu lagi biler datang kat customer, amik oder ke or hantar makanan ke, tak boleh ke maniskan muke tu.. kalau pun takde ucapan selamat datang ke, terima kasih ke.. tak boleh ke senyum sikit, mesra pelanggan, ni muke cam baru lepas bergaduh ngan laki. Tolong professional laa. Me harap sangat2 orang2 pengurusan di restoran Mak Jah Kuala Sepetang ni bace comment me ni. Untuk kebaikan depa jugak. Kena ingat ya, Customer is always right. Ini falsafah yang diajarkan pade kami mase me bekerja dulu.
Haaa koo... Panjang lebor acik membebel... layan jer laa gambo2 kat bawah ni.
Haaa koo... Panjang lebor acik membebel... layan jer laa gambo2 kat bawah ni.
Mee Udang biasa... RM9/mangkuk.. tak dinafikan memang mabeles rasenyer
Udang goreng tepung
Marah2 pun abis jugak... hahahaaa..
No comments:
Post a Comment